Selasa, 5 April 2011

Belajar Jahit Manik di KEMAS

 Perkara yg aku x berapa suka nak buat ialah menjahit. Walaupun x suka aku tetap gagahkn diri mengikuti kls jahitan. Niat sebenarnya nk cari kwn baru tp dlm ms 2 kna lah mghadapi cabaran2 yg agak sukar he3...
 Baju blaus hampir tinggal nk tebuk lubang butang je. Mggu dpn bolehlah pakai. Ckgu yg mengajar ni lain sikit cara dia. Rasa seronok pun ada. Apa x nya, bila aku boring n x boleh tumpu pd jahitan, aku ajak ckgu borak2. Ckgu pl sporting..Mcm2 cerita smpai dh kul5 lebih msih berborak.

Smlm dh potong plan baju pd kertas minyak. Buat baju kurung. Mggu dpn boleh dh ptg kain. Syoknya....Agak2 3 bln jg ke akan siap seperti blaus?

Ni lah mesin jahit aku..entah apa yg rosak. Jahit lama sikit mula lah dia buat perangai tersgkut2. Klu ikut hati rs nk beli baru je. Baru ni tukang baiki dtg tp aku xde kt rmh. Tggu ahad ni dia dtg lg. Harap mggu dpn dh bleh jahit baju krg kt rmh.




Nak cerita pula kls masakan. Kalau xde msk cgu akan ajar kraftangan. Minggu lps ckgu ajar buat bunga riben n tampal pd sarung kusyen. Blum siap lg. yang ni ckgu ajar jahit manik. Di bwh ni contoh2nya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan