Ahad, 17 April 2011

Tupperware Katalog 3/2011

Katalog 3/2011 bermula 1 April-14 Mei 2011. Dah 2 mggu lewat upload gmbr2 di sini kerana kesibukan. Harap maaf ye. kepada yg berminat boleh hubungi saya. TK.
One Touch Sunshine Set
1) OT Topper Junior 600ml
2) OT Topper Small 950ml
3) OT Topper Medium 1.4L
4) OT Topper Large 2.1L
5) OT Canister Junior 1.3L
6) OT Canister Small 2L
7) OT Canister Medium 3L
8) OT Canister Large3.8L
9) Gift Box

Harga : RM211.30
Promosi 20% RM169.00
Penghantaran Percuma
*Setiap pembelian OT Sunshine Set layak membeli Rainbow Midgets (6) 2oz dengan harga RM9.90 sahaja. Harga biasa RM31.80

Mums On The Go Set
1) Crystalwave Divided Dish
2) CrystalWave Soup Mug 460ml
3) Cutlery Set (2)
4) Keep Warm Lunch Tote
RM92.90
Promosi 20% RM73.90



 Freezer Mate Starter Set
1) Freezer Mate Small (2) 250ml
2) Freezer Mate Small ll (2) 650ml
3) Freezer Mate Small lll (2) 1L
Gift Box
RM105.00
Promosi 20% RM82.90

Precious Baby Collection
  1. One Touch Canister Small 2L
  2. Baby Bottle (2) 8oz
  3. Baby Bottle Cap and Collar (2)
  4. New Tri Flow Teat (2)
  5. Gift Box
 RM105
Promosi 15% RM89.30


Bold Beauties (4) 470ml
RM50.40
Promosi 15% RM42.80



Isnin, 11 April 2011

Kek Batik

Dah lama teringin nk buat Kek Batik tapi x tau resepi. Kawan2 pun tak tahu. Tak terlintas pula nak cari dalam google. Baru2 ni kawan datang bagi Kek Batik. Tak puas makan sebab sikit. Saya pun minta resepi dan mnta dia ajarkan skali. Alahai senang je buatnya...dan inilah hasilnya.


Kek Batik

Bahan-bahannya:
Setengah buku butter
3 biji telur
1 cawan milo
Stngah tin susu pekat manis
2 sudu serbuk koko
1 bungkus bskut Merie atau kurangkan

Cara-caranya:
  1. Masukkan semua bahan kecuali biskut ke dlm periuk atau kuali.
  2. Masak sampai pekat
  3. Masukkan biskut dan gaul sebati
  4. Masuk dalam loyang dan tekan sampai mampat
  5. Simpan dalm peti




Selasa, 5 April 2011

Talam Suji

Pelajaran ke8 aku bljr di Kemas ialah Talam Suji. Sedap n rasa lemak. Kalau dh ambik resepi jangan lupa buat ye kawan2..

Talam Suji

Lapisan bawah
200gm tpg suji
30gm tpg jagung
180gm gula pasir
4 cwn santan cair
2 bj telur
1sk garam
Sedikit pewarna hijau
Perisa pandan

Cara:
Satukan semua bahan. Kacau rata. Masak atas api sederhana hgga pekat. Tuang dlm loyang yg disapu minyak n kukus 10minit

Lapisan bawah
Bahan:
4bj telur
80gm gula melaka
3 1/2 cwn santan pekat
1/2 cwn tpg beras
80gm tpg gandum
1s/k garam
1 s/k vanila

Cara:
Satukan semua bahan. Kacau rata.Tuang atas lapisan pertama yg tlh msk td.Kukus lg 20minit

Belajar Jahit Manik di KEMAS

 Perkara yg aku x berapa suka nak buat ialah menjahit. Walaupun x suka aku tetap gagahkn diri mengikuti kls jahitan. Niat sebenarnya nk cari kwn baru tp dlm ms 2 kna lah mghadapi cabaran2 yg agak sukar he3...
 Baju blaus hampir tinggal nk tebuk lubang butang je. Mggu dpn bolehlah pakai. Ckgu yg mengajar ni lain sikit cara dia. Rasa seronok pun ada. Apa x nya, bila aku boring n x boleh tumpu pd jahitan, aku ajak ckgu borak2. Ckgu pl sporting..Mcm2 cerita smpai dh kul5 lebih msih berborak.

Smlm dh potong plan baju pd kertas minyak. Buat baju kurung. Mggu dpn boleh dh ptg kain. Syoknya....Agak2 3 bln jg ke akan siap seperti blaus?

Ni lah mesin jahit aku..entah apa yg rosak. Jahit lama sikit mula lah dia buat perangai tersgkut2. Klu ikut hati rs nk beli baru je. Baru ni tukang baiki dtg tp aku xde kt rmh. Tggu ahad ni dia dtg lg. Harap mggu dpn dh bleh jahit baju krg kt rmh.




Nak cerita pula kls masakan. Kalau xde msk cgu akan ajar kraftangan. Minggu lps ckgu ajar buat bunga riben n tampal pd sarung kusyen. Blum siap lg. yang ni ckgu ajar jahit manik. Di bwh ni contoh2nya